Pontul zilei #6 – go slow


go-slowsdfs

E aproape 12 aici. Deci inca te mai pot saluta cu un neata! 🙂 I`m back cu pontul zilei #6 care e despre relaxare. Vad intotdeauna persoane in jurul meu care se grabesc al naibii de mult in absolut orice fac. Ai putea crede ca asta inseamna responsabilitate. Ca asta denota faptul ca ei acorda importanta sarcinilor pe care le au de indeplinit zilnic sau felului in care se comporta in contexte diferite pe durata unei zile.

Da si nu. Hai sa iti spun un mic secret. Dar intai sa-ti povestesc ceva. Acu ceva timp, era o emisiune numita Brainiac. Si s-a incercat un experiment. Vroiau sa afle cine se uda mai mult. Pe timp de ploaie. Si testul era dat de unul care alerga prin ploaie si unul care mergea. Ei bine.. ai crede ca cel care a alergat, s-a udat mai putin deoarece a scapat mai rapid de ploaie.. dar nu. Cel care a mers pur si simplu s-a udat mai putin. Explicatia o poti cauta si singur, dar ideea e una.

Nu te grabi in ceea ce faci zilnic. Incetineste putin ritmul in care vorbesti, in care gesticulezi, in care pasesti. Nu iti va iesi sa faci asta tot timpul. Dar exerseaza. Si observa efectele care apar. Si felul in care devii mai atent la ce se intampla in jur.  Caci gradul in care percepi realitatea din jur va creste. Vei deveni mai concentrat in aceeasi masura in care vei deveni mai detasat. Vei obtine mai multa creativitate. Vei deveni cauza si nu efect la intamplarile zilnice.

Inspiratie sa ai !

Claus

( like share or subscribe if you love the way I write )

3 thoughts on “Pontul zilei #6 – go slow

  1. Claus, chestia asta e relativă și după cum bate vântul :D. Ideea e că ceea ce spui tu mai sus e 100% corect. Ar trebui cu toții să facem asta, să ne schimbăm viteza asta mare cu una mai mică în tot ceea ce facem, pentru că ori mai repede ori mai încet to acolo ajungem. Cei drept, dacă mergem mai încet evităm anumite pericole și greșeli, adică putem cugeta mai mult timp asupra lucrurilor.
    No, de ce spun că-i relativă? Pentru că deși ne dorim să fim mai calmi, mai relaxați și uneori chiar reușim asta, facem totuși parte dintr-o societate. O societate care își grăbește pașii pe zi ce trece. Practic societatea ne distruge orice viteză slow și ne împinge către ceva mult mai rapid, ne îndeamnă într-un fel să facem lucrurile robotizat, fără să mai gândim asupra lor, fără să ne mai dăm seama de ceea ce facem și cred că asta este ceea ce noi numim o rutină zilnică.
    Cred că fără să ne dăm seama oricât de relaxați am vrea să fim sau oricât de relaxați părem în realitate suntem tot în același tren de mare viteză 😀
    Adică ce spun eu aici (că simt că nu m-am făcut înțeleasă și n-am avut vreun sens cu cele de mai sus) este că deși reușim să fim relaxați în particular, o facem doar pentru un timp foarte scurt pentru că apoi dăm nas în nas cu ceilalți (societatea) și calmul dispare :D.
    Dacă m-am repetat sau nu… sper că ai înțeles cam ce am vrut să zic 😀

    Apreciază

    • Am inteles perfect… asta e jocul actual… traim in dualitate si experimentam extreme zi de zi. Solutia mea la toate astea e alcatuita din cateva elemente: detasare, constientizare, observare si experimentare. Astia patru factori se repeta la mine si cam asta e felul in care imi traiesc viata. Fiecare decizie pe care o iau se incadreaza in unul din cele 4 elemente de mai sus. Ordinea lor nu conteaza. Si multumesc de comentariul sincer si dezvoltat. Inteleg ce intelegi si e de bine 🙂

      Apreciază

      • Ok :D… și eu te înțeleg pe tine ce spui acolo.. dar e tare complicat să facă cineva ce spui tu, cineva care nu are habar… practic la asta mă refeream… că de pentru majoritatea până la urmă după cum am zis e o rutină rapiditatea 😀

        Apreciază

Lasă aici un comentariu [feedbackul creeaza schimbare]

