Muzica sau spalarea creierului ?!


Bau bau. Nu stiu daca tu ai aflat, dar ceea ce asculti, vezi, simti iti influenteaza drastic viata si comportamentul. Si nu, nu sunt doar vorbe in vant, si eu urasc regurile si rigorile ilogice pe care inca mai functioneaza multe „parti” ale societatatii de astazi si mai ales sugestiile subtile care sa te faca sa cumperi sau sa-ti dea impresia ca ai din ce in ce mai multe nevoi care „neaparat” si „necesar” trebuiesc indeplinite.

Nu e doar o vorba care circula recent online, pe din ce in ce mai multe site-uri de dezvoltare si organizare personala, este real. Muzica pe care o asculti, imaginile pe care le vezi, rapid, sub forma de frame-uri, pe romaneste cadre si care alcatuiesc videoclipurile. Si de asemenea personalele, comportamentul si atitudinea celor din jur chiar influenteaza propriul tau comportament prin sugestii subtile introduse in comunicare constient sau nu si prin „super-puterea” pe care o ai si care de cele mai multe ori se transforma in slabiciune. Este vorba despre empatie.

Tu empatizezi, esti conectat moment de moment la ceea ce se intampla in exteriorul tau, prin cele 5 simturi. De aceea consider reale conceptele de care ti-am vorbit la inceputul articolului.

Astfel, sugestia mea este sa iti definesti clar si sincer cum vrei sa fii ca persoana, calitatile pe care le vrei si pe care poate nu le-ai observat in comportamentul tau pana acum, sa le scrii pe telefon la note sau pe o foaie de hartie si sa devii acea persoana folosindu-te cu „smecherie” 🙂 de mediul inconjurator si prin selectarea informatiilor care ajung constient sau nu la tine si te transforma.

Practic, nu mai asculta muzica care te face sa simti stari negative, nu te mai uita la stiri, imagini, emisiuni care sa contina mesajul unei lumi stricate, bolnave, zii cum vrei. Selecteaza ce „primesti” pentru a alege cine vrei sa fii si ce vrei sa ai. Si da, e adevarat ca lumea nu e in roz tot timpul, dar nici in negru. Mai bine spus, lumea e alcatuita din contraste. Tu nu trebuie sa traiesti acele informatii negative la nivel mental, pentru simplul motiv ca nu iti ajuta si te transforma fara sa-ti dai seama in ceea ce ai urat dintotdeauna. Raul si binele sunt precum fetele unei monede, coexista si una fara alta nu se poate. (deocamdata)

Atentie si inspiratie sa ai, Claus.

2 thoughts on “Muzica sau spalarea creierului ?!

  1. Bun articol.. Nu ma mai pot opri din citit de pe blogul asta 🙂
    De cand ma stiu am ascultat in primul rand muzica trance. Multi zic ca e lame insa pe mine ma umplea de energie, imi dadea optimism, ma regaseam in muzica asta.

    La un moment dat am cunoscut un tip de care imi placea mult, si el facea tot felul de remarci negative legate de muzica pe care o ascultam si s-a straduit foarte tare sa ma faca sa acult muzica lui preferata, care imi placea din punct de vedere al originalitatii, al constructiei pieselor, mi se pareau faine, insa imi inspirau numai ganduri negative, monotonie, gri.

    Asa ca m-am lasat de muzica mea preferata pentru o vreme si ascultam altceva…A fost cea mai mare greseala pentru ca m-a bagat intr-o adevarata depresie si monotonie. Am castigat aprecierea lui de moment insa nu era ceea ce voiam.

    Muzica influenteaza enorm, asa ca trebuie sa experimentezi insa sa nu asculti excesiv ceva ce nu iti provoaca emotii pozitive.

    Apreciază

    • Multumesc de apreciere. 🙂 Si da, sa asculti excesiv, mai ales muzica ce provoaca emotii negative e daunator. Insa, ca si in exemplul povestit de tine, indicatorul nostru interior ne ghideaza spre ce e mai bine de ascultat si mai benefic pentru noi si ne indeparteaza de tot ce e rau si negativ, numai daca tinem cont de el, sau mai bine zis, de intuitie.

      Apreciază

Lasă aici un comentariu [feedbackul creeaza schimbare]

