Inspiratie pentru un somn odihnitor


Te salut. Claus aici. Daca vreodata ai avut probleme cu somnul si desi dormi, la trezire inca simti oboseala, atunci am pentru tine 2 lucruri: o explicatie si o solutie.

Sa incepem cu explicatia. Mi s-a intamplat deseori pana sa am accesul la informatia care a schimbat felul in care ma odihneam noaptea sa nu pot adormi rapid, sa ma trezesc des in timp ce dormeam din cauza cosmarurilor sau pur si simplu fara motiv si sa ma simt dimineata fara energie. Explicatia consta in faptul ca nu stiam practic cum si cand sa adorm si mai ales cat. Apoi, aparent intamplator am aflat de pe un site despre fazele somnului. Si faptul ca se petrec mai multe lucruri in timp ce dormim decat ne-am imagina.

Sa-ti detaliez rapid despre ce e vorba:

– In stadiul 1 somnul este usor, este perioada cand este foarte probabil sa ai impresia ca visezi si la un moment dat cazi, te sperii si te trezesti deodata. De asemenea, este prezent si felul haotic in care ti se plimba gandurile si nu-ti dau pace, asta pana la trecerea in stadiul al doilea, acum esti semi-constient.

– In stadiul 2 somnul devine din ce in ce mai adanc, este stadiul in care nu-ti dai seama cand adormi cu adevarat, cand treci de la constient la inconstient.

– In stadiile 3 si 4 dormi foarte adanc, in aceste etape corpul se odihneste de la eforturile la care a fost supus sau nu in timpul zilei. De asemenea, este cunoscut faptul ca un somn bun este si cel mai potrivit medicament pentru perioadele de stres si chiar s-a dovedit stiintific ca accelereaza vindecarea bolilor, de la raceli si pana la cele mai urate migrene sau dureri de orice fel.

– Stadiul 5 al somnului, numit faza REM, este caracteristic prin schimbări fiziologice; de exemplu respiraţie accelerată, activitate cerebrală ridicată, mişcarea oculară intensivă şi relaxarea muşchilor. În această fază se visează.

În prima treime a nopţii fazele DELTA sunt de o durată mai lunga decât fazele REM. În cursul nopţii fazele DELTA se scurtează. În ultima treime a nopţii faza DELTA dispare şi fazele REM se lungesc. În anume momente a timpului lung al fazelor REM esti semi-treaz.

Acum ca ti-am explicat cum sta treaba, sa-ti dau si reteta pentru un somn odihnitor si o zi perfecta in care sa simti starea de flux. Cat mai simplu spus, trebuie sa dormi atunci cand ti-e somn si sa te trezesti la o ora fixa de fiecare data. Cam asta ar fi reteta.. „standard”.

Daca totusi esti tipul de persoana care nu se multumeste cu putin, iti mai impartasesc un mic secret care te ajuta garantat sa ai parte de zile frumoase si un somn odihnitor. Tot ce ai de facut este sa dai click aici unde vei gasi un site care iti calculeaza ora la care trebuie sa te trezesti in functie de ora la care doresti sa adormi. Este chiar atat de simplu si functioneaza, ca sa folosesc cuvintele spuse de cei care prezinta de obicei produsele Apple. 🙂

Raspandeste mai departe blogul si articolul daca te-a ajutat sau informat benefic, ne „citim” in articolele ce vor urma, toate bune iti urez, Claus.

Anunțuri

2 thoughts on “Inspiratie pentru un somn odihnitor

  1. Pingback: Motivul ascuns din spatele viselor tale (si cum il poti afla) « Inspiratie :-)

  2. Pingback: Pontul zilei #2 | Inspiratie

Lasă aici un comentariu [feedbackul creeaza schimbare]

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s